200 jaar Koningshooikt – Feestvarkens op komst

Na de geslaagde lancering van het feestbier Ne Jutteneer start de Dorpsraad Koningshooikt vzw met een volgende feestelijke actie naar aanleiding van het 200-jarige bestaan van het dorp.

Eind mei zijn er feestvarkens op komst. De styling van het vrolijke stel zwijnen is nog niet wat die moet zijn. Vandaar dat de Dorpsraad Koningshooikt vzw de verenigingen uit het dorp voorstelt een varken te adopteren en het zijn mooiste, gekste of meest kunstzinnige outfit aan te trekken en mee te stappen in een feestelijk kunstvarkenstraject. Elke vereniging kan tegen een spotprijs – de dorpsraad neemt immers de helft van de aankoopprijs voor haar rekening – een klein, middelgroot of groot kunststoffenvarken bestellen en dat naar believen bekleven, beschilderen, stofferen … kortom omtoveren tot een heus pronkstuk. Een BV aanspreken om hen daarbij te adviseren of te helpen is zeker een optie.

Of het een ‘grelligen beir’ wordt of een echte ‘miss Piggy’ laten we aan de creativiteit van de deelnemers over. Alle gepimpte feestvarkens zullen eerst digitaal en in het dorp tentoon-gesteld worden en daarna hun intrede doen in Lier, waar ze in de huisgalerij ART-uur zullen geëxposeerd worden.

Het hoogtepunt vindt ten slotte in september in Jut plaats. Dan organiseert de Dorpsraad een veiling per opbod van alle ingeleverde kunstvarkens en de opbrengst van elk geveild kunstvarken gaat naar de kassa van de deelnemende vereniging!

Voor details en exacte data verwijzen we naar onze facebookpagina, instagram en www.dorpsraadkoningshooikt.be

Voor de liefhebbers van Ne Juttneer is er ondertussen ook goed nieuws. Het feestbier is opnieuw beschikbaar. Het wordt in het dorp voorlopig te koop aangeboden via VROEMM, Gebroeders Vercammen en vanaf de heropening van de horeca in de lokale cafés. Op termijn komen daar zeker nog andere verkooppunten bij. Het kan (per 6 flesjes) eveneens bij de Dorpsraad telefonisch besteld worden via Dirk Frans (0478 93 88 06) en Greet Callens (0477 28 75 12).

De Dorpsraad Koningshooikt is een vzw die zich tot doel stelt de samenwerking tussen de Hooiktse verenigingen te bevorderen, in samenwerking met de middenstand en de inwoners van het dorp een levendige samenleving te maken en het gemeenschapsgevoel te stimuleren. Daarvoor organiseren de leden tal van evenementen het hele jaar door. De vzw is daarenboven de schakel tussen de dorpsgemeenschap en het lokale bestuur.

Contact: dorpsraad@koningshooikt.be of Dirk Frans 0478 93 88 06