Wist je dat centraal op het oudste deel van het kerkhof van Koningshooikt een sober en bescheiden monumentje staat ter herinnering aan de oud-strijders van Wereldoorlog I en Wereldoorlog II?
Nu de wereld weer een beetje brandt en oorlog een minder ver-van-ons-bedshow is, is het meer dan ooit te voren opportuun om even stil te staan bij wat vrede betekent. Dat doen we naar aanleding van 8 mei – de officiële V-E Day (Victory in Europe Day) waarop nazi-Duitsland capituleerde en de tweede wereldoorlog in Europa eindigde.
De Dorpsraad Koningshooikt herdenkt in het bijzonder alle dorpsgenoten – soldaten én burgers – die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid. Dat deed de vzw in stilte, gewoon door een bloembakje te plaatsen op het monument.
Ook onze plaatselijke helden worden niet vergeten.
